Lai ritenis neuzlēktu un cieši piegulētu pie ceļa, ir nepieciešams papildu amortizators (svārstību slāpētājs). Tas palīdzēs atjaunot pilnu riteņa kontaktu ar ceļu.

Ja atsperes saspiešanas vai pagarinājuma enerģiju nekur nepārnest, tad svārstības turpināsies vēl kādu laiku pēc šķēršļa pārbraukšanas – atspere turpinās saspiesties un atspiesties pēc inerces. Auto nebūs gatavs nākamajam triecienam, cietīs tā vadāmība.

Lai kaut kā absorbētu atsperes lieko mehānisko enerģiju, balstiekārtā tiek ievietoti amortizatori. To dizains ļauj ātri slāpēt atsperu vibrācijas un atjaunot automašīnas stāvokli telpā.

Amortizatori pārvērš mehānisko enerģiju siltumenerģijā. Tāpēc, braucot ātri un ilgstoši pa izteikti sliktu ceļu, amortizators var pārkarst un sabojāties. Normālos apstākļos vadītājs nevarēs pārkarst amortizatoru. Mašīna trīcēs tik stipri, ka vadītājs būs spiests samazināt ātrumu, līdz ar ko amortizatori arī nepārkarsīs.

Oriģinālais amortizators nevarēs darboties bez elastīga elementa ar nepieciešamajām īpašībām. Bez atsperēm vai lokšņu atsperēm visi 4 automašīnas amortizatori pilnībā saspiedīsies zem tā svara. Par vadāmību un komfortu nāksies aizmirst.

Kad mainīt amortizatorus?

Ceļu viduvējās kvalitātes dēļ amortizatori nekalpo tik ilgi, cik varētu. Dažos gadījumos tie var sabojāties, nobraucot vien 50 000 km. Par uzticamiem var saukt amortizatorus, kas kārtīgi strādāja 100 vai vairāk tūkstošus kilometru. Kopumā ir diezgan liela varbūtība, ka automašīnas pirmais īpašnieks nomainīs vismaz priekšējos amortizatorus – vairumā gadījumu tie nolietojas atrāk par aizmugurējiem.

Papildus pašiem amortizatoriem būs jāmaina, kā minimums, putekļaizsargus un atsitējus. Atsitēji ļauj samazināt bojājumu sekas, mīkstina triecienu. Putekļaizsargi pārklāj to stieņa daļu, kas nepieciešama, lai amortizators varētu pārvietoties, aizsarājot no ūdens, putekļiem, ledus un reaģentiem. Ne vienu, ne otru detaļu nevajadzētu censties nomazgāt un likt uz jaunajiem amortizatoriem – vecā aizsardzība ievērojami samazinās jaunu amortizatoru kalpošanas laiku.

Nomainot amortizatorus, visticamāk tiks nomainīti arī to balsti, kas ļauj elastīgi nostiprināt amortizatoru pie automašīnas virsbūves. Jāatceras, ka aizmugurējie un priekšējie balsti ir atšķirīgi.

Pirms amortizatoru maiņas iesakām saņemt speciālista konsultāciju, lai gūtu profesionālu esošās situācijas novērtējumu!